Beluister enkele voorbeelden

en krijg meteen een idee hoe uw antwoordapparaat binnenkort zal klinken
Antwoordapparaat met muziek
antwoordapparaat.be
Lemmens Buffel (kapper)

 

Antwoordapparaat zonder muziek
antwoordapparaat.be
antwoordapparaat.be

 

Wachtmuziek
antwoordapparaat.be
Lemmens Buffel (kapper)

 

Uitgewerkte voorbeelden

Telefooncentrales hebben vandaag enorm veel mogelijkheden. Een doorschakelen is geen luxe meer en voor de prijs van een online telefooncentrale moet u het ook niet laten. (cloudtelefonie).

Meer uitleg en tips bij de voorbeelden vindt u op deze pagina. Onderstaande boodschappen kunnen u inspiratie geven en u op weg zetten. 

 

Voorbeeld 1: Een eenvoudig systeem voor een bakkerij

  • Tijdens de openingsuren van de winkel gaat de telefoon over in de winkel. De bakker kan de telefoon gewoon opnemen.
  • Na de kantooruren schakelt de telefoon automatisch over op een antwoordapparaat. Een begroeting informeert de beller naar de openingsuren van de bakkerij.
  • De bakker bepaalt zelf of er een boodschap kan worden ingesproken. Indien gewenst ontvangt de bakker de ingesproken boodschap als een mp3 op een gekozen mailadres.

Voorbeeld 2: Een bakkerij met keuzemenu

  • Dezelfde bakkerij als in het eerste voorbeeld heeft het druk tijdens de feestdagen. Mensen beginnen weken op voorhand te bellen voor bestellingen. De medewerkster in de winkel kan daardoor de klanten in de winkel niet snel genoeg helpen.
  • Een oplossing kan een keuzemenu zijn. De beller moet met de toetsen van zijn telefoon aangeven of hij belt voor een bestelling of voor een andere vraag. Indien de beller kiest voor de plaatsing van een bestelling, wordt hij doorgestuurd naar een andere medewerker, of (in geval de bakker alleen is), naar een menu waar alle instructies staan voor het plaatsen van de bestelling. De bakker kan dan na de openingsuren alle bestellingen verwerken door de mp3tjes te beluisteren die hij in zijn mailbox kreeg.

Voorbeeld 3: een aannemer die vaak op de baan is

  • Een aannemer heeft thuis een kantoor waar hij alle administratie doet. Enkele dagen in de week komt er iemand die hem daarmee helpt. Wanneer deze persoon aanwezig is, kan die persoon de telefoon opnemen en afspraken maken. De andere dagen moet de telefoon (automatisch) doorschakelen naar de GSM van de aannemer.
  • Het grote voordeel hier is dat er maar één telefoonnummer gebruikt wordt voor het contact met de beller. De doorschakeling is onzichtbaar voor de klant en de aannemer kan een klant opbellen via zijn GSM, maar met zijn vaste nummer. Vooral dit laatste komt zeer professioneel over naar klanten.

Voorbeeld 4: Een groot bedrijf met meerdere werknemers

  • Indien u een zeer groot bedrijf heeft, met verschillende medewerkers, die ook nog vaak op de baan zijn, dan had u vroeger iemand aan de receptie nodig die de hele dag telefoons doorschakelt. Ondertussen kan u de kost van deze medewerker sterk indammen door de doorschakeling automatisch te laten gebeuren. Uw beller maakt keuzes met behulp van zijn telefoontoetsen en komt zo snel uit bij de juiste medewerker, zonder telkens opnieuw zijn verhaal te moeten doen.
  • Een bijkomend voordeel is dat u telefoons zelf makkelijk kan doorschakelen naar GSM-nummers of andere vaste nummers. Misschien heeft een medewerker wel een vaste lijn in zijn bureau en een GSM? En wil die medewerker een persoonlijke begroeting op zijn antwoordapparaat? Allemaal mogelijk. De telefooncentrale weet naar waar hij de beller moet doorschakelen.Voorbeeld antwoordapparaat